PLANIFICAREA SI CREAREA UNUI LANDING PAGE

Planificare landing page

Landing page-urile trebuie sa fie personalizate pentru fiecare tip de audienta.

 Inainte de a crea si implementa un landing page, trebuie intai de toate sa te gandesti la target si obiective.

Care este target-ul site-ului tau?

Landing page-urile sunt personalizate fiecarei audiente in parte.

Cu cat este mai bine personalizat un landing page, cu atat ai mai multe sanse sa convertesti acel user.

Definindu-ti audienta, vei sti mai clar cu cine vorbesti, cum va trebui sa arate landing page-ul, ce mijloace foloseste pentru accesarea lui si care sunt dorintele acestuia.

De exemplu, daca targetezi persoanele mai in varsta, ar fi bine sa scrii textele din site cu fonturi mai mari si clasice (ca sa le poata citi mai usor).

Iar pentru tineri – care sunt obisnuiti sa scroleze pe site si intra de pe mobil – sa ai un landing page responsive.

Care sunt obiectivele?

Landing page-urile sunt personalizate fiecarei audiente in parte.

Cu cat este mai bine personalizat un landing page, cu atat ai mai multe sanse sa convertesti acel user.

Daca folosesti un landing page ai sanse mai mari sa cresti rata de conversie pe site-ul tau. Dar ce este rata de conversie?

Ai nevoie de un landing page:
  • Ca destinatie pentru campania de google ads?
  • Ca sa cresti numarul de inscrieri pe blog sau la newsletter?
  • Pentru a da userilor posibilitatea inscrierii la webinar?
  • Pentru o prelansare de produs?
  • Pentru ceva cu totul diferit?

Cum arata un landing page de succes?

Pentru ca un landing page este atat de specific obiectivului pe care il urmaresti, fiecare obiectiv va fi transpus in cate un layout de landing page diferit.

Un landing page de success este mai mult decat suma tuturor elementelor care il compun. Design-ul lui trebuie adaptat audientei si obiectivului.

Mai mult, un landing page poate fi imbunatatit permanent. Deci nu ai nici un motiv sa nu lucrezi la el constant?

Cele 7 elemente care compun in landing page?

1. Un titlu captivant

Acesta este primul si poate singurul lucru pe care vizitatorii il vor citi pe site-ul tau.

Insa, peste 90% din cei care citesc titlul, vor citi si mesajul de actiune (call to action).

Deci trebuie sa acorzi o atentie deosebita titlului, ca sa nu pierzi audienta.

Nu vorbi despre atributele produselor, ci despre beneficiile acestora pentru utilizatori.

Titlul trebuie sa vina in sprijinul audientei, sa fie in slujba lor, ca sa ii atraga.

2. O oferta imbatabila

Poti sa ai cel mai tare landing page din lume, dar daca oferta nu e interesanta pentru audienta, nu-i vei putea converti in clienti.

De exemplu, daca vrei inregistrari la newsletter sau pe blog, va trebui sa dai ceva in schimb (gratis). Pentru participari la webinar va trebui sa le spui de ce webinarul tau e cel mai tare si care vor fi beneficiile pentru audienta.

3. Imagini atractive

Poate ca multi nici nu se vor obosi sa citeasca titlul, dar daca vor vedea o imagine cu care sa relationeze, sa-I impresioneze, ai o sansa sa ii convingi sa iti acorde o a 2-a sansa.

Gandeste-te deci la poza ca la un al 2-lea titlu. Asigura-te ca iti evidentiaza oferta si beneficiul pentru audienta.

4. Un video dragut

Sti ce functioneaza mai bine decat imaginile? Filmuletele video!

Daca o imagine poate spune 1.000 de cuvinte, cate ne poate transmite un video? 10.000? 1.000.000? indifferent de numar, un video are mai multe sanse sa iti creasca rata de conversie.

Mai exact, un research facut de catre Eye View Digital arata ca utilizarea unui video pe landing page poate sa creasca rata de conversie cu 86%.

5. Indicatori de incredere

Aici putem avea in vedere orice, de la testimoniale, reviews pana la certificari din industrie.

Acesta poate fi un element important in landing page, mai ales daca obiectivul tau este sa ii determini pe useri sa cumpere un produs.

6. Un mesaj de actiune clar

Nu e o idee buna sa ai un landing page daca audienta nu stie ce trebuie sa faca pe aceasta pagina. Aici intervine rolul mesajului de actiune (CTA).

Trebuie sa fie clar, evident, direct si asertiv.

Exemplu: “Inregistreaza-te aici”, “adauga in cos”, “descarca acum”.

Vei intalni des aceste mesaje de actiune online.

Dar ca intotdeauna, mesajul de actiune trebuie sa fie personalizat scopului tau.

7. O pagina web post-conversie

Care e cel mai bun moment sa transformi un vizitator in client? Imediat dupa ce a facut deja o actiune de conversie!

Acesta este obiectivul paginilor web post-conversie.

Dupa ce au dat click pe mesajul de actiune (CTA) si au completat informatiile in landing page, revino catre ei cu o noua oferta.

Poate este o oferta suplimentara sau o cerere de inscriere la newsletter.

In cazul in care nu ai o astfel de oferta, poti reveni catre ei cu un mesaj de multumire.