CE SUNT LANDING PAGE-URILE SI DE CE SUNT IMPORTANTE?

ce e un landing page

“Trebuie sa ai disciplina si un singur obiectiv in focus si sa iti stabilesti foarte clar actiunea de conversie dorita pe pagina de destinație.” Tim Ash, autor Landing Page Optimization.

Ce este un landing page?

In primul rand, home page-ul site-ului tau web nu este un landing page.

Si nici pagina de produs sau pagina de preturi sau pagina de contact nu sunt landing page-uri.

Din perspectiva campaniilor de marketing, landing page-ul este menit sa atinga un obiectiv foarte specific. De ex, sa adune informatii de la si despre client (cum ar fi adresa de e-mail) sau inregistrare la newsletter ori o achizitie.

Indiferent de obiectiv totusi, landing page-ul trebuie sa fie concentrat doar pe acel obiectiv.

Un landing page trebuie sa contina:
  • titlu,
  • oferta si
  • mesaj de actiune.
“Landing page-urile cu oferte multiple inregistreaza cu pana la 266% mai putine lead-uri decat landing page-urile cu 1 singura oferta.” (Wishpond)

De ce este important un landing page?

Sa determini un client sa faca o anumita actiune pe un site standard poate fi foarte dificil.

Attention span-ul pe un site web este din ce in ce mai mic (media era de 12 sec in 2000 si a ajuns la 8,25 secunde in 2015), pentru ca paginile standard de site au prea multe elemente de distragere a atentiei.

Chiar daca un utilizator vine pe o pagina web cu un obiectiv clar in minte, este posibil sa fie distras de alte elemente din site (exemplu: un link, o poza sau o reclama).

Frumusetea landing page-urilor consta in faptul ca acestea limiteaza optiunile unui vizitator la o singura alegere: fie se inscrie, fie nu se inscrie. Prin eliminarea barei de navigare, a barei laterale, a subsolului si prin focus-ul design-ului și al mesajului pe obtinerea unui singur rezultat, utilizatorii sunt ghidati spre obiectiv. Ca rezultat, decizia devine binara. Completeaza actiunea catre care i-am ghidat sau ies din pagina. Nu exista alternativa.

Iar daca clientul incheie actiunea dorita, tu obtii lead-ul vizat.

importanta landing page

CONCLUZII

  • Landing page-ul este o pagina distincta menita sa atinga un obiectiv specific.
  • Home page-ul site-ului tau nu este un landing page.
  • Toate landing page-urile au un titlu, o oferta si un call to action (mesaj de actiune).
  • Attention span redus = userii sunt distrasi foarte usor
  • Landing page-ul ofera utilizatorilor o singura optiune si astfel sunt mai eficiente.